2011. november 5., szombat

A Facebook felhasználók fele nem tud lépést tartani az oldal adatvédelmi politikájával...

Az elmúlt években a Facebook káprázatos újításokat vezetett be, köztük személyes adatainkra vonatkozóan is.
Ezeket a változtatásokat gyakran figyelmeztetés, és kellő tájékoztatás hiányában tette.


Az elmúlt 18 hónapban teljesen megváltoztatta az oldal adatvédelmi politikáját, beleértve olyan módosításokat, amelyek egy ismeretlen emberről automatikusan megmondja, hol született, és épp most aktuálisan hol található az illető. 48 felhasználó mind egyetért abban, hogy nem tudnak lépést tartani a Facebook újításaival az adatvédelem terén. 953 felhasználó mintegy 60%-a mondta hogy "Olyan emberek akik nem a barátaim, információhoz juthatnak rólam!"


Azzal érvelt a Facebook, hogy ők a felhasználók igényeit képviselik, és ezért vezetnek be ilyen "újításokat".
Ha a mi érdekeinket képviselnék, akkor kapni kellett volna mindenkinek egy kérdőivet a Facebook-tól és kitölteni. Nem? Mivel én személy szerint nem kaptam ilyet, hogy kikérdezzék a véleményem, és szerintem senki sem kapott ilyet. Akkor felmerül a kérdés. Vajon kinek jó ez, hogy látják a nem barátink is, a bizalmas információinkat?


forrás: dailymail.co.uk

10 megjegyzés:

Katvi írta...

Na, hát mégis kinek??? Tudod te azt! :)
Egyébként már megint hangyásan látok miután elolvastam ezt a cikket. :D

Bakó Tibor írta...

ughh tényleg :D XD bocsii :D

Bakó Tibor írta...

Természetesen tudom, hogy a facebook egy CIA adatbázis :D

Bakó Tibor írta...

Ha erre gondolsz? :D

Katvi írta...

Köszi. :)
Hát igen, vmi hasonlóra gondoltam.

Névtelen írta...

Hogy én mennyire gyűlölöm a facebook-ot! Letörölni magad gyakorlatilag a lehetetlen határát súrolja, és többször megesett már, hogy csak 1-1 segítő szándékú körlevélből (amit persze nem a face-től kaptam és nem is azon érkezett) értesültem róla, hogy sogyan tiltsam le például azt, hogy az arcomat, nevemet és "ajánlásomat" felhasználva vadidegen cégek termékeit reklámozzák az ismerőseimnek és ismeretleneknek. A másik ilyen felháborító adatvédelmi dolog, hogy egyetlen egy like komb lenyomásával valami (talán egy cookie?) követni kezdi hogy merre jársz. ha földrajzilag eltérő helyekről lépsz be azt is, és weblapokat is. Most már like gomb lenyomása sem kell ehhez, önállósítja magát mint a össezs apple okostelefon, azok is szó nélkül füldik a födlrajzi adatokat rólad. ÉS imádom, hogy nem bírja felfogni a FB hogy NEM fogom megadni hol tanultam, hol dolgozok, - bár ezt amúgy is ki tudja deríteni egy kicsi kutatómunkával - és NEM fogja fel, hogy nem akarom össezcsatolni a gmailemet, az összes e-mailemet, nem akarom megadni a telefonszámomat, sem a youtube-fiókomat, sem úgy semmit a minimálison felül. Ugyanis folyton jönnek a köztes lapok amik kérnek hogy a "saját érdekemben" / "biztonságom érdekében" adjak meg minden adatot. Politikai nézet. Vallás. Kedvenc idézet. Vizuális és olvasott kultúra. Elérhetőségek. Érdeklődési kör. Baráti kör és kapcsoaltok. Még szerencse hogy a minimális valóság mellett ökörségek hegyével dúsítom a kis CIA aktámat. Eheheheh.

Angyal

Bakó Tibor írta...

:) Igen. Nekem is több problémám volt a Facebookkal :D. Nagyjából ugyan ezek mint neked.

Bakó Tibor írta...

Az én aktámat már sztem esti mesének olvassák otthon a gyerekeknek :D

Sevi írta...

http://index.hu/tech/biztonsag/2010/07/30/egyutt_kemkedik_a_google_es_a_cia/

Névtelen írta...

Szimpatikus okos gyereknek tűnsz és úgy gondolom tudsz egy két olyan dolgot amit sok ember nem. Lehet majd felkereslek egy közös beszélgetéssel egy emberrel

Az alábbi videót meg küldeném mindenkinek és szivére bizom, hogy mit hisz el
http://www.youtube.com/watch?v=PHl_CiSVDYo

Megjegyzés küldése